سلام

روزتون بخیر

در چه زمینه ای میخوای کمکت کنیم ؟

مشاوره پیش از ازدواج

 

در مشاوره قبل ازدواج، افراد از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرند و آگاهی‌های مناسبی در جهت بهبود شرایط زندگی مشترک و آموزش مهارت‌های زندگی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. وجود بلوغ عقلی، جسمی، روانی، مالی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه افراد با تعارضات جدی رو به رو نباشند، مشاور روانشناس به آنها کمک می‌کند تا با فراگیری نکات مهم برای بهینه سازی زندگی مشترک ،ازدواجی نسبتاً پایدار و قابل قبول را فراهم کنند.

نوبت گیری آنلاین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زوج درمانگر

 

زوج‌درمانی، نوعی روان درمانی است که در آن، درمانگر که روانشناس یا مشاور خانواده و ازدواج است و تجربه‌ی بالینی دارد با زوج‌ها کار می‌کند. زوج‌درمانگر کمک می‌کند تا دو نفر که در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند، بینش درستی نسبت به رابطه‌ی خود پیدا کنند، اختلاف خود را حل کنند و میزان رضایت خود از رابطه را با استفاده از انواع مداخلات درمانی بهبود ببخشند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند یک زوج معمولی، به طور میانگین شش سال قبل از مراجعه به زوج درمانگر، دچار اختلاف در رابطه و نارضایتی از زندگی مشترک خود هستند. وقتی مشکلات رابطه‌ی زناشویی تا این اندازه مزمن و ریشه دار می‌شوند، زوج درمانی بسیار چالش برانگیزتر شده و مستلزم صرف وقت بسیار زیاد و تعهد درمانی بالاتر از هر دو طرف است.

 
 
 میخوای بدونی زوج درمانگر در چه مواردی می تونه بهت کمک کنه، ادامه رو ببین …

 

 

تعارضات

زمینه ­های موثر بر تعارضات زناشویی شامل: اختلاف­ نظر، نیازهای ارضا نشده، موقعیت استرس­ آور، رفتارهای متضاد، بدقولی، اشتباهات همسر، فضای مجازی، حضور در جمع، ارتباط با خانواده ­های اصلی و شرایط نامساعد اقتصادی و … می­باشد. اگر افراد در هر یک از این زمینه ها اقدام به اتخاذ راهبردهایی هم­چون گفت وگو، نیازشناسی، همیاری، علت یابی، عدم تذکرگری، زمان شناسی، درک نیاز ارتباطی، عدم موضع گیری، عدم شرمسار­کردن و غیره بنمایند, می توان نتیجه گرفت که هرچند بروز تعارض در روابط زناشویی اجتناب­ ناپذیر است، اما راهبردهای اتخاذ شده در مواجهه با این زمینه­ های تعارض برانگیز، می­تواند اثر بحران­سازی این تعارضات را از بین برده و پیامدهای مثبتی هم­چون افزایش صمیمیت، تکامل شخصیتی، فرصت سازی، جذب احترام و غیره را در برداشته باشد. این تعارضات کیفیت زندگی زناشویی را به صورت منفی تحت تاثیر قرار می دهد و سبب بروز پیامدهای منفی جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی می شود. تشدید و ناتوانی در حل آن ممکن است خانواده را دچار آسیب نماید و حتی منجر به طلاق شود.

خیانت

ارتباط با شخصی به غیر از شریک زندگی خود ممکن است به صورت جسمانی یا عاطفی باشد، اما نتیجه نهایی آن است که زمان صرف شده بین یکی از زوجین با فردی خارج از رابطه زناشویی برای زوج ها مسئله مهمی خواهد بود که خیانت نامیده میشود که يكي از انواع تخريب اعتماد در روابط بين فردي است و مي تواند تأثيرات منفي عميقي را به دنبال داشته باشد.اولين رويداد پس از افشا ي خيانت همسر ، اضمحلال احساس امنيتي است كه از اعتماد بين فردي در روابط زوجي حاصل شده است. خیانت فرد را به سمت احساس درماندگي سوق مي دهد و به سادگي موجب تخريب فرض هاي مشترك، باورها و انتظارات از اين رابطه است.تصميم به حل خيانت كه نوعاً با رفتارهاي مرتبط با بخشايش مستند شده است، نقطه عطف اساسي در روابط همسراني است كه اين حادثه آسيب زا را تجربه كرده اند و با ايجاد آرامش خاطر در فرد، شرايط بهتري را پس از بحران ايجاد خواهد كرد . بدين ترتيب فرصتي دوباره براي جبران خطا به فرد خاطي داده مي شود تا بتواند دوباره اعتماد سازی کن.

طلاق

بیشتر طلاق‌های امروزی گواه این حقایق‌‌اند که برای زوج‌ها ترک یک رابطه دشوار آسان‌تر از حل مشکلات موجود در رابطه است . در چنین شرایطی مراجعه به یک متخصص و اهل فن برای گرفتن راهنمایی و عبور از این بحران بسیار نجات بخش است.

چالش با خانواده همسر

در ابتدای زندگی مشترک دو زوج جوان می پندارند که فقط باید با یکدیگر اختلافی نداشته باشند و ارتباط با خانواده همسر اهمیت چندانی ندارد اما رفته رفته پس از ازدواج با خانواده همسر خود دچار چالش می شوند . ازدواج در ایران به معنی پیوند دو فرد نیست؛ پیوند دو خانواده  است. به همین دلیل زوجین باید اصول مدیریت روابط خود و خانواده ها را حتی قبل از ازدواج اموخته باشند .

مهارت های ارتباطی

ارتباطات میان فردی، مبنای اولیه ی پیوند با دیگران را تشکیل می دهد. ارتباطات مؤثر، موجب شکوفایی افراد و بهبود کیفیت زندگی می شود؛ این در حالی ست که ارتباطات غیر مؤثر، مانع شکوفایی و حتی ابزاری برای سلب آسایش و آرامش روان انسان است. به صراحت می توان گفت که یکی از موارد اساسی خوش بختی انسان، ارتباطات میان فردی وی است؛ حال اگر هدف ارتباط، کسب آرامش در کنار همسر و در زندگی مشترک باشد، «ارتباط» به خون حیات بخش زندگی مشترک تبدیل می شود و در کیفیت زندگی زناشویی، نقش تعیین کننده ای می یابد. در این میان مجهز بودن همسران به مهارت های ارتباطی مایه ی سازگاری و رضایت آن ها می شود و عدم آگاهی نسبت به این مهارت اساسی، به بروز بسیاری از سوءتفاهم ها، تعارض ها و تنش های میان زوجین می انجامد.

سکس تراپی

سکس تراپی یک نوع روان درمانی تخصصی است. این واژه اصطلاحی کلی برای درمان مشکلات جنسی بین زوجین است. شما می‌توانید از طریق سکس تراپی، نگرانی های مربوط به عملکرد جنسی ، احساسات و صمیمیت جنسی را برطرف کنید.

درمانگر بالینی

درمانگر بالینی فردی که در زمینه شخصیت و آسیب شناسی روانی دارای تخصص می باشد و با مشکلات روانشناختی افراد سروکار دارد و بیشتر بر تفاوت های فردی متمرکز است تا شباهت‌ها فعالیت درمانگر بالینی در زمینه شناخت پیش‌بینی تسکین ناسازگاری ها معلولیتها و ناراحتی‌های عقلی هیجانی زیست شناختی روان شناختی اجتماعی و رفتاری مراجعان می باشد.

نوبت گیری آنلاین

 

میخوای بدونی درمانگر بالینی در چه مواردی می تونه بهت کمک کنه، ادامه رو ببین …

 

 

اضطراب

آیا اکثر روزها احساس نگرانی اضطراب و دلشوره داری در مورد چه چیزهایی احساس نگرانی می کنیم آیا گاهی بدون دلیل نگران و مضطرب میشوی آیا نگرانی شما بیش از حد است آیا وقتی نگران می شوید فکر کردن به موضوعات دیگر برایتان سخت است آیا احساس بی قراری می کنی زود خسته می شوی و در تمرکز و حافظه دچار مشکل شده اید آیا زود از کوره در می رویم و عصبانی می شویم آیا خواب شما دچار مشکل شده است این تنش و نگرانی ها چه تاثیری در زندگی فردی و روابط اجتماعی شما گذاشته است اضطراب یک هیجان مرموز نیست همه ما زمان های زیادی دچار اضطراب می شویم این نشانه ها را جدی تر بگیریم و با درمانگران بهارنکو همراه شویم.

افسردگی

تا حالا چیزی در مورد افسردگی یا سرماخوردگی روانی شنیده‌اید همه ما گاهی وقتها احساس غمگینی میکنیم و حال و حوصله انجام هیچ کاری را نداریم گاهی حتی دوست نداریم از منزل بیرون برویم و با کسی صحبت کنیم گاهی هم احساس میکنیم دیگر از چیزی لذت نمی بریم اگر این حال بد ما طولانی شود و روی روابط شغل یا تحصیل ما تاثیر منفی بگذارد به نظر می‌رسد زنگ خطر افسردگی به صدا درآمده است بنابراین برای تشخیص درست و به موقع با درمانگران ما همراه شوید.

وسواس

افکاری بارها و بارها به ذهن شما می آیند و شما نمی خواهید به آنها فکر کنید اما به هر حال به ذهن شما می آیند و باعث می شوند که شما عصبانی شوید یا احساس بدی پیدا کنید بنابراین برای کنترل فکر های بدتان اعمالی را بارها و بارها انجام میدهید نه اینکه خودتان بخواهید بلکه مجبور به انجام آنها هستید مثلاً با این فکر که اگر دستم کثیف باشد مریض میشوم برای اینکه احساس بهتری پیدا کنید مرتب دستتان را می شویید یا زمانی که از خانه خارج می شوید با خود فکر می کنید که آیا در خانه را قفل کرده‌ام مضطرب شده و برای رهایی از این اضطراب بارها در را چک میکنیم و….‌
برای رهایی از هرگونه وسواس فکری عملی روانشناسان ما در خدمت شما هستند

اختلالات شخصیت

الگوی ناسازگار با دوام از تجربه های درونی و رفتار که به دوران جوانی یا نوجوانی برمی‌گردد این الگوی انعطاف ناپذیر در موقعیت های فردی اجتماعی مشهد مختلف مشهود است موجب پریشانی یا اختلال می‌شود این رفتارها به شخص آسیب می رساند چون مانع سازگاری آنها با الزام های زندگی روزانه می شود و روابط آنها را با دیگران مختل می سازد

تروما ( ضربه های روانی )

تروما پاسخی احساسی به یک واقعه وحشتناک مانند حادثه تجاوز جنسی یا بلایای طبیعی می‌باشد. در واقع موقعیتی که برای فرد بسیار استرس زا است تروما می‌تواند منجر به علائمی مانند اضطراب، افسردگی، احساس خستگی، احساس گناه، ناامیدی، درماندگی، شوک یا مشکلات حافظه و تمرکز شود و در دراز مدت بر سلامتی فرد تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال روش های سازنده برای مدیریت احساسات خود هستید بهار نکو نیروهای متخصص دراین زمینه را به شما معرفی خواهد کرد.

مشاوره کودک

 

مشاوره کودک نوعی خدمات روانشناسی است که بر کودکان تمرکز دارد. مشاوران کودک به درمان اختلالات دوران کودکی کمک می‌کنند، در مسیر تربیت فرزند به والدین آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند و به طور کل در جهت ارتقای سلامت روان کودکان حرکت می‌کنند. مشاوران کودک به شما کمک می‌کنند تا برخورد اصولی‌تری با فرزندتان داشته باشید و از اشتباهات و سهل انگاری‌ها بپرهیزید؛ اینگونه می‌توانید نقش خود به عنوان والدین به بهترین نحو ایفا کرده و سلامت روان فرزندانتان را تضمین نمایید .

نوبت گیری آنلاین

 

میخوای بدونی مشاور کودک در چه مواردی می تونه بهت کمک کنه، ادامه رو ببین …

 

 

بالینی

روانشناسی بالینی کودک یکی از تخصص­‌های ویژه روانشناسی است که اصول پایه­‌ی روانشناسی بالینی را با پیشینه­ رشد کودک، نوجوان، خانواده و آسیب­‌شناسی روانیِ رشدی، ترکیب می­‌کند. فعالیت اصلی روانشناسان بالینی کودک و نوجوان انجام پژوهش­‌های علمی و فراهم کردن خدمات روانشناختی برای نوزادان، کودکان، نوجوانان و خانواده­‌های آنان است.

اضطراب

امروزه يکي از مشکلات رايج کودکان و نوجوانان، داشتن استرس و اضطراب مي­ باشد که در برخي موارد به دغدغه اي جدي براي والدين و خانواده ها تبديل شده است. وجود عوامل مکرر استرس زا در زندگي کودکان و نوجوانان، مي تواند بدن را مستعد بيماري هاي روحي و رواني نموده و اضطراب و را در وجود آن ها نهادينه کند. در صورت عدم درمان اضطراب مي تواند عوامل محيطي و اجتماعي، ژنتيکي و ارثي و برخي عوامل جانبي و مشکل ساز دیگر را رقم بزند . در برخي موارد توجه بيشتر والدين و همچنين اقداماتي مانند مراجعه به روانشناس خوب میتواند بسیار تاثیرگذار باشد

افسردگی

اندوه در برخی اوقات، بخشی طبیعی از دوران رشد به حساب می‌آید، اما اگر کودکی غمگین یا خشن است، دیگر از چیزی لذت نمی‌برد و این حالت روزهای پی‌در‌پی ادامه دارد، شاید نشانه ابتلای او به اختلال افسردگی باشد . افسردگی ممکن است ریشه‌های ژنتیکی و ارثی هم داشته باشد. ابتلا به سایر مشکلات ذهنی مانند مشکلات یادگیری، اختلالات اضطرابی یا رفتاری، کودکان و نوجوانان را بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد.افسردگی بچه‌ها با نشانه‌هایی همچون گوشه گیری، کم وزنی یا چاقی، بدخلقی کودک شناخته می‌شود. تشخیص افسردگی در سنین پایین مشکل‌تر است. کودکان افسردگی را با دردهای جسمی مثل دل درد، سردرد بروز داده و با بالا رفتن سن کودک علائم افسردگی در کودک متفاوت می‌شود .درمان افسردگی به دنبال تشخیص می‌آید پس ابتدا باید علت اصلی افسردگی تشخیص داده شود تشخیص کودکان افسرده کار آسانی نیست؛ پس بهتر است برای کمک به فرزندتان در صورت دیدن علائم، کار تشخیص را به متخصص واگذار کنید.

وسواس

وسواس نوعی اختلال اضطرابی و درواقع افکار و رفتار تکرارشونده است. کودک مبتلا به وسواس، افکاری دارد که دلخواه او نیست، مانند ترس از لمس اشیاء کثیف. کودک مبتلا به چنین وسواسی، برای غلبه بر ترس خود مرتباً دستان خود را می­‌شوید.
همزمان با رشد کودکان، معمولاً عادات و افکار وسواسی مختلفی با توجه به سنشان اتفاق می­افتد وقتی کودکی دچار وسواس می­شود، افکار وسواسی و چنین عادت‌هایی می‌­توانند بسیار مکرر و قوی شود. وسواس ممکن است در زندگی روزمره و رشد طبیعی کودکان اختلال ایجاد کند.علت وسواس مشخص نیست. تحقیقات نشان می‌­دهد که وسواس یک مشکل مغزی است. افراد وسواسی مقدار کافی از ماده شیمیایی سروتونین را در مغز خود ندارند. وسواس ممکن است ژنتیکی باشد؛ اما ممکن است بدون سابقه خانوادگی نیز رخ دهد. پس برای تشخیص و پیگیری درمان به روانشناس متخصص مراجعه کنید .

اختلالات خواب

اختلالات خواب در کودکان رایج است؛ حتی نوزادان نیز ممکن است اختلال خواب داشته باشند. کیفیت و یا کمیت پایین خواب در کودکان وابسته به گروهی از مشکلات، از جمله دشواری ‌های تحصیلی، رفتاری، رشدی و اجتماعی، ناهنجاری ‌های وزنی و دیگر مشکلات سلامتی است. مشکلات خواب اطفال نه تنها بر سلامتی کودک اثر می‌ گذارند، بلکه می ‌توانند بر پویایی خانواده و خواب والدین و خواهر و برادر ها نیز اثر داشته باشند.
اختلال خواب در کودکان انواع مختلفی دارد و شامل بد خوابی و بی خوابی کودک کابوس در خواب وحشت شبانه اختلال راه رفتن در خواب اختلالات خواب در کودکان علل مختلفی دارد و از علل فیزیولوژیک تا مشکلات اضطرابی و خانوادگی را شامل می شود و بسته به علل ایجاد درمان اختلال خواب نیز متفاوت است .
بی خوابی عدم توانایی در به خواب رفتن یا در خواب ماندن در شب است و در نتیجه خواب ناآرام یا غیر ترمیمی به وجود می آید. اغلب، این مسئله که جزئی از اختلالات خواب در کودکان است، به مرور زمان حل می شود. اما اگر این اتفاق بیش از سه بار در هفته رخ دهد و حداقل برای سه ماه ادامه یابد و عملکرد روز را (هم برای کودک و هم برای والدین) به طور قابل توجهی مختل کند، ممکن است به یک اختلال خواب اشاره کند. اگر کودکان نمی توانند بخوابند، معمولاً این موضوع نتیجه عادت های روزانه یا نحوه گذراندن وقت خود درست قبل از خواب است. کودکان کوچکتر معمولاً نمی توانند این ارتباط را متوجه شوند، شما به عنوان بزرگتر باید مداخله کنید و اگر مشکل همچنان با همان شدت پابرجاست حتما از متخصص و روانشناس کودک کمک بگیرید .

اختلالات تغذیه

اختلال تغذیه در کودکان موضوع بسیار شایع و نگران‌کننده‌ای است. کودکان در هر رده سنی ممکن است دچار این نوع اختلال شوند. افزایش آمار اختلال تغذیه در کودکان نگران‌کننده است، چرا که بر رشد و سلامتی کودکان تاثیر مستقیمی خواهد داشت. علاوه بر این، در کودکان خردسال، این وضعیت می‌تواند به‌راحتی غیرقابل کنترل شود و این موضوع ممکن است آسیبی دائمی به رشد کودک بزند یا حتی خطر مرگ را در پی داشته باشد. علت بروز اختلال تغذیه در کودکان مشخص نیست. با این حال، بیشتر اوقات، اختلال تغذیه با مشکلات احساسی و عاطفی در ارتباط است . موضوع مهم این است که اختلال تغذیه در کودکان با بدغذایی و سخت‌گیری نسبت به غذا، که در بسیاری از کودکان دیده می‌شود، اشتباه گرفته نشود.خوشبختانه، درمان‌های زیادی برای بهبود اختلال تغذیه در کودکان وجود دارد که با کمک گرفتن از متخصصین این حوزه قابل رفع میباشد .

اختلالات عادتی ( ناخن جویدن . مو کندن . انواع تیک ها )

اختلال عادتی عبارت است از واکنش‌های مرضی زودگذر کودکان به بعضی از موقعیت‌هایی که با آن مواجه هستند یا پاسخی به تعارضات هیجانی درونی که با آن درگیر هستند. اختلالات عادتی از طریق فعالیت‌های تکراری ساده، از قبیل جویدن ناخن، مکیدن شست، شب ادراری، مشکلات غذا خوردن، اختلالات سخن گفتن، اختلالات حرکتی، اختلالات خواب مشخص می‌شوند‎. اختلالات عادتی در کودکان می تواند برای والدین بسیار نگران کننده باشد ولی در مواردی واکنش بیش از اندازه والدین این اختلال را تشدید می کند. با مراجعه به روانشناس کودکان و بررسی ریشه این اختلالات شایع قابل کنترل و درمان میباشد .

بیش فعالی

اختلال بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در دروران کودکی است.این بیماری معمولا در دوران کودکی تشخیص داده می شود و اغلب تا دوران بزرگسالی ادامه می یابد. اغلب والدین تصور می کنند هر کودکی که پرتحرک و شلوغ می باشد ، بیش فعال می دانند . در صورتی که اینطور نیست . مشخصه اصلی این اختلال عدم تمرکز می باشد به صورتی که اختلال در عملکرد کودک ایجاد می شود .علت های زیادی را می توان برای این اختلال برشمرد اما مهم ترین علت آن ژنتیک است که 65 تا 50 درصد موارد را تشکیل می دهد . این اختلال ممکن است از خانواده به ارث برسد .تشخیص قطعی بیش فعالی با بررسی مجموعه ای از علائم در مدت زمان معین به عهده متخصص میباشد .

تربیتی ( مشکلات رفتاری )

تقریبا همه کودکان احساس عصبانیت را تجربه کرده و در بعضی از موارد پرخاشگر، عصبانی یا نافرمان می شوند. این رفتارها با وجود چالش برانگیز بودن، بخشی از رشد طبیعی کودک هستند.آنها معمولا در نتیجه احساسات شدید کودک و به عنوان تنها روش ابراز ایجاد می شوند.اختلالات رفتاری چیزی فراتر از این مساله است و با رفتارهای چالشی که گاهی کودکان بروز می دهند متفاوت است.ختلالات رفتاری در کودکان، الگویی از رفتارهای مخرب و مخل عملکرد در کودکان است که حداقل 6 ماه طول کشیده و باعث ایجاد مشکلاتی در مدرسه، خانه و موقعیت های اجتماعی می شوند.

تربیت جنسی

کودکان موجودات معصومی هستند که اغلب مقیاس‌های درست و غلط بزرگسالان را نمی‌دانند. آن‌ها مکاشفه بدن خود را، امیری زشت و ناپسند نمی‌دانند. دست در بینی کردن، کشیدن گوش و بازی با اندام تناسلی برای آن‌ها نوعی سرگرمی در جهت کشف بیشتر اندام بدن است. رفتار درست والدین در مواجهه با این رفتار کودکان که منجر به خود ارضایی می‌شود، می‌تواند به آن‌ها در بزرگسالی و نوجوانی کمک کند و آن‌ها را از هرگونه شرمسای و احساس گناه نجات دهد. به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود اطلاعات خود را درباره رفتار هوشمندانه با کودکان افزایش داده تا فرزندی با روان سالم را تربیت کنند. اکثر والدین با پدیده رایج خود ارضایی کودکان مواجه هستند که با دید بزرگسالی خود آن را امری زشت و ناپسند می‌دانند و اغلب کودکان را از این کار باز می‌دارند.

آموزشی ( تحصیلی - اختلالات یادگیری )

کودکان تا قبل از تحصیل ممکن است کاملا نرمال و طبیعی به نظر برسند. اما با ورود به مدرسه ممکن است برای آنها مشکلاتی به وجود بیاید. برخی کودکان در مقابل مسائل آموزشی از خود واکنش هایی را بروز می دهند . همه والدین تمایل دارندکه فرزندشان دارای تحصیلات باشد. گاهی اوقات وضعیت تحصیل کودکان طبق آنچه انتظار داشته ایم پیش نمی رود. یکی از این مشکلات پیش بینی نشده اختلال یادگیری ست .
اختلال یا مشکلات یادگیری یکی از شایع‌ترین مشکلات تحصیلی کودکان است و به معنای تفاوت‌هایی در مغز است که بر توانایی کودک در دریافت اطلاعات در کلاس درس و تجزیه و تحلیل اطلاعات اثر می‌گذارد.
کودکانی که دچار اختلال یادگیری هستند کم‌هوش نیستند، فقط مسائل را متفاوت با دیگران درک می‌کنند. اختلال یادگیری انواع مختلفی دارد : اختلال در خواندن ؛ نوشتن و ریاضیات از این جمله هستند . اگر کودک در هر کدام از این حیطه ها ضعف دارد حتما به یک متخصص روانشناس مراجعه و موضوع را به طور جد پیگیری کنید .

مشاوره نوجوان

 

نوجوانی به عنوان دوره ای حد فاصل کودکی و بزرگسالی می باشد که تغییرات فیزیولوژیکی و افزایش هورمون های جنسی را در آن شاهد هستیم . بهترین توصیف برای دوران نوجوانی فرایند پیشرفتی است که مشخصه آن افزایش توانایی تسلط بر چالش های پیچیده تکالیف درسی ، بین فردی ، هیجانی و علاوه بر آن جست و جوی استعداد ها ، هویت اجتماعی و علایق جدید است . مطالعات انجام شده در زمینه روانشناسی نوجوان نشان می دهد که سه تغییر رشدی در این گروه سنی وجود دارد که شامل افزایش خطر پذیری ، افزایش رفتار جنسی و حرکت به سمت وابستگی به همسالان به جای دلبستگی به خانواده اصلی می باشد . آگاهی از مراحل رشد نوجوانان برای والدین تاثیر مثبتی خواهد داشت زیرا که داشتن دانش در این زمینه می تواند چگونگی ارتباط با آن ها و حل کردن مسائل مربوط به فرزند نوجوان خود موفق باشند و در صورتی که با مشکلات و اختلال هایی در طول دوران رشد فرزند نوجوان خود رو به رو شدند و توانایی حل آن را نداشتند بتوانند از یک روانشناس نوجوان خوب جهت بهبود وضعیت نوجوان خود اقدام کنند .

نوبت گیری آنلاین

 
 میخوای بدونی مشاور نوجوان در چه مواردی می تونه بهت کمک کنه، ادامه رو ببین …

اعتیاد ( فضای مجازی )

در عصر کنونی اعتیاد به اینترنت، وب گردی یا گشت و گذار در فضای مجازی آن هم بی هدف به رویه رایجی تبدیل شده و روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل گفته می شود که اعتیاد به فضای مجازی از رایج‌ترین آسیب‌های تکنولوژی امروز است.به گفته روانشناسان اضطراب، افسردگی، بی قراری و خیالبافی از علائم اعتیاد به فضای مجازی است.عتیاد به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مساله کم‌اهمیتی نیست، زیرا کارایی ما را کاهش داده و موجب می‌شود به جای انجام کارهای مفید، وقت خود را هدر بدهیم و از بسیاری از دستاوردهایی که در حالت عادی می‌توانستیم به دست بیاوریم، محروم شویم به همین دلیل است که کارشناسان مسائل خانواده حتی کارشناسان فضای مجازی زنگ خطر اعتیاد اینترنتی یا فضای مجازی را در سال های اخیر به صدا درآورده و پیگیری و رفع آن را به خانواده ها هشدار داده اند .

اعتیاد (مواد مخدر )

اعتیاد یک بیماری مزمن مغزی است که در شخص مبتلا به آن حالتی بنام اجبار به مصرف بوجود می آورد که این خود منجر به مصرف بی رویه مواد مخدر، با وجود علم به زیان آور بودن این مواد می گردد. با مصرف مواد مخدر به تدریج ساختار و فعالیت های مغز ما حالتی غیر عادی پیدا می کند. این تغییرات می تواند پی آمدهای بلند مدت زیادی داشته باشد و به ایجاد الگوهای افکاری توام با وسوسه و ویار جسمی منجر شود.
هیچ دارو و درمانی برای بیماری اعتیاد وجود ندارد اما همانند دیگر بیماری های مزمن می توان آن را با موفقیت اداره نموده و بطور روزانه تحت کنترل قرار داد.در این مسیر در کنار پزشک رواندرمانگر نیز بسیار مثمرثمر میباشد.

ارتباط با همسالان و جنس مخالف

تاثیر دوست در نوجوانان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که والدین در مورد آن‌ها از مشاورین سؤال می‌پرسند. نوجوانان معمولاً تمایل بسیاری به گذراندن اوقات با دوستان خود دارند و همین مسئله والدین را نگران و آشفته می‌کند. آن‌ها اغلب نگران این هستند که فرزندشان درگیر روابط دوستی پرخطر شود و به انحرافات اخلاقی و رفتاری کشیده شود. بنابراین اطلاعات در مورد تاثیر دوست در نوجوانان و افزایش آگاهی شما در این دوره مهم سنی از اهمیت بسزایی برخوردار است . نوجوانی دوره‌ای است که در آن دختران و پسران از لحاظ شناخت عاطفی، هیجانی اجتماعی و جنسی از کودکی به سوی بزرگسالی حرکت می‌کنند و به آن دوره شکل گیری هویت و الگوپذیری می‌گویند. دلیل سرعت بالای رشد در این دوره بویژه در حوزه جنسی، نوجوان گرایش به شناخت به جنس مخالف نموده و در این مورد احساس پیدا می کند، احساساتی که بیشتر از آنکه جنبه عقلانی داشته باشد جنبه احساسی و گرایش به تجربه دارد، به هیمن دلیل علاقه مندی به رمان ها و فیلم های عاشقانه و کنجکاوی های جنسی شروع می شود.

مشکلات جنسی ( کنجکاوی های جنسی . خودارضایی و .... )

(کنجکاوی جنسی) تغییرات ناگهانی و مهمی که از لحاظ جسمی در نوجوان اتفاق می افتد، در کنار تغییر در علائق ، نگرشها ، احساسات ، روابط و … رفتارها و کردارهای جدیدی را در نوجوان سبب می شود و اغلب با بروز مشکلات جدیدی که موجب عدم سازگاری نوجوان با محیط می شوند. این تغییرات ویژگی خاصی به این دوران می بخشند که آن را به عنوان یک مرحله انقلابی و مشکل از رشد می شناسند و در تعابیری آن را به مثابه یک مرحله بحرانی معرفی می کنند. تغییرات هورمونی و بدنی این دوران، کنجکاوی و سوال هاي زیادی برای فرزندان ایجاد مي کند که شاید از نظر والدین پراسترس ترین این سوال ها در حوزه مسائل دوران بلوغ و مسائل جنسی باشد.

والدین زیادی هستند که با مشاهده کنجکاوی های نوجوان خود سراسیمه شده و نمی دانند چه کنند. کنجکاوی های جنسی در سنین نوجوانی امری طبیعی است؛ چراکه کودک دیروز، امروز نوجوانی است که یک دنیا سوال و مشغله ذهنی درباره خود، هویت خود، هویت جنسی خود، اندام خود و… دارد. این کنجکاوی های نوجوانانه بخش مهمی از سلامت روانی و زندگی آینده را شکل مي دهند و ارتباط مستقیمی با موفقیت و عزت نفس دارند. حتی زبان بدن والدین هم در این زمینه مهم است. وقتی فرزندتان سوالی در این باره مي پرسد اگر چشمان تان از تعجب گرد شود، از شرم سرخ شوید، برافروخته و عصبانی شوید و… مسلما راه را برای مراجعات بعدی فرزندتان به خود مي بندید. اگر هنوز کاملا آماده پاسخ به نوجوان تان نیستید و هنگام پاسخ مضطرب مي شوید یا دقیق نمی دانید چطور به او پاسخ دهید، مي توانید بگویید: «به سوال تو فکر و دراین باره جست و جو مي کنم و در فرصتی دیگر برایت توضیح مي دهم». نکته مهم این است که کنجکاوی های فرزندان از چه طریقی پاسخ داده شود و فرزند ما از چه منبعی اطلاعات کسب کند تا سلامت او به خطر نیفتد. این جاست که نقش، اهمیت آموزش جنسی و مسائل بلوغ به نوجوانان پررنگ مي شود.در این راه میتوانید از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید .

(خود ارضایی) مسئله مهمی که معمولاً بیشتر نوجوان ها درگیر آن هستند و عموماً در دوره نوجوانی به سراغ افراد می آید خود ارضایی است ، که عامل اصلی آن تغییرات به وجود آمده در سطح هورمون های بدن ، رشد جنسی و بلوغ می باشد. در واقع تغییر فرم بدن ، فعالیت هورمون های جنسی باعث افزایش تحریک پذیری نوجوانان شده و آنها را به سمت و سوی خودارضایی ترغیب می کند. خود ارضایی هرگونه رفتار و افکار جنسی با خود بدون حضور شخص دوم و یا همسر در این رابطه می باشد که اغلب با برون ریزی (در آقایان) و احساس خوشایند ارضای جنسی همراه است. آنچه که در خود ارضایی رخ می دهد هجوم آوردن تخیلات و افکار جنسی ، تحریکات جنسی و در پی آن بالا رفتن سطح هورمون های جنسی در بدن فرد می باشد. همه این اتفاقات مقدمه ای برای خود ارضایی هستند بدین معنی که به دنبال این احساسات فرد اقدام به لمس اندام های تناسلی خود کرده تا زمانی که به احساس لذت کاملی دست یابد. در دوران بلوغ خود ارضایی یک امر طبیعی تلقی می شود ولی بعضی اوقات و به مرور زمان تکرار این عمل برای کاهش نگرانی و استرس نوجوان افزایش خواهد یافت.

به همین منظور داشتن برخورد مناسب با نوجوانی که درگیر خود ارضایی است می تواند مسیر درستی را به او نشان دهد در این مسیر میتوانید روی کمک و راهنمایی ما حساب کنید

مشاوره تحصیلی

نوعی از مشاوره مختص دانش آموزان مدارس، دانشجویان دانشگاهها و تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل و بعضاً قبول شدن در آزمونهای خاص را دارند می باشد که شامل مهارت های مطالعه صحیح، مدیریت زمان، کنترل اضطراب امتحان، تندخوانی، تست زنی، تمرکز حواس، تقویت حافظه، برنامه ریزی، یادداشت برداری، خلاصه نویسی و همچنین هدایت تحصیلی پایه نهم و انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی در دوره متوسطه دوم شامل رشته های ریاضی تجربی انسانی و معارف هنرستان فنی کار و دانش می شود.

خانواده درمانگر

 

خانواده درمانی یا مشاوره خانواده نوعی از درمان است که برای بکارگیری برای مسائل خاصی طراحی شده که سلامت و عملکرد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. می تواند برای کمک به خانواده در طی یک دوره ی سخت، یک گذار حاد، یا مشکلاتی در سلامتی رفتاری یا مغزی در اعضای خانواده، بکار برده شود. خانواده درمانی، مشکلات افراد را در زمینه واحد بزرگتر خانواده می بیند.

 
 
 میخوای بدونی خانواده درمانگر در چه مواردی می تونه بهت کمک کنه، ادامه رو ببین …

مهارت های ارتباطی

بسیاری از مشاجرات و اختلافات خانوادگی ناشی از مهارت های ارتباطی از قبیل درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن مفهوم و منظور افراد است. همین مسئله باعث بروز مشکلات زیادی در این زمینه ی مهم ارتباطی شده است به خصوص برای زوج های جوان که شناخت عمیقی از فرد و خانواده ی او ندارند و ممکن است کوچکترین مسئله بین آنان به دعوای شدیدی ختم شود . خانواده درمانگربه خانواده کمک می کنند الگوهای خود را تشخیص دهند، از نقاط قوت برخوردار شوند و به همه اعضای خانواده در این فرایند کمک کنند.

در مشاوره خانواده به شیوه ی تعامل افراد خانواده توجه می شود و بعد از ارزیابی اقدام به حل مشکلات ارتباطی توسط  درمانگر می شود.

مشکلات با فرزندان

ارتباط مناسب با فرزندان همواره یکی از دغدغه های جوامع بشری بوده است. این چالش اساسی با گذشت زمان و تغییراتی که در سبک زندگی رخ داده، بیش از پیش نمایان شده است.

مشکلات بین والدین و فرزندان کاملا دو طرفه بوده و بی توجهی به رفع این مسائل، در بروز بسیاری از اختلالات روحی و روانی در هر دو سوی این رابطه موثر است.

اصلاح رفتار والدین با فرزندان و بالعکس از رهگذر دریافت مشاوره های تخصصی و علمی ممکن خواهد بود.

مشکلات با خانواده همسر

وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند در واقع گستره ی وسیعی از ارتباطات اجتماعی را تشکیل می دهند. بخش عمده ای از این روابط بین زن و شوهر و بخشی هم به ارتباطات خانواده های زن و شوهر برمی گردد که پس از شروع زندگی مشترک خود به خود به هم گره خورده اند.

ارتباط با خانواده همسر ، یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید قبل از ازدواج بیاموزید و سعی کنید روز به روز، ارتباط با خانواده همسر خود را بهبود بخشید. خانواده درمانگر کمک می‌کند تا زن و شوهر پس از ازدواج تفاوت های میان والدین خود و والدین همسررا فراموش کنند و آنها را همانطور که هستند بپذیرند ،همچنین به پدر و مادر ها می آموزد عضو جدیدی که وارد خانواده می شود می تواند نگرانی های را به دنبال داشته باشد زیرا با وجود شباهت های فرهنگی میان دو خانواده، تربیت های خانوادگی هر فرد با دیگران متفاوت است، به همین دلیل برای شکل گیری روابط عاطفی مناسب به زمان بیشتری نیاز است.

مشاوره تحصیلی

 

مشاور تحصیلی روانشناسی است که سواد و تجربه کافی در افزایش توان تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را دارد. منظور از مشاوره تحصیلی ارائه اطلاعات لازم برای افزایش موفقیت تحصیلی است مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان مفید است. خصوصا افرادی که قصد موفقیت در کنکور ورود به دانشگاهها را دارند می توانند بهره زیادی از مشاوره تحصیلی ببرند .

نوبت گیری آنلاین

 

مشاور اعتقادی

 

دين گذرگاهی است كه ممكن است فرد در آن دچار مشكلاتی شود و در اين ميان همواره لغزشگاه‌هايی در ميانه راه وجود دارد، به طور طبيعی در اين لغزشگاه‌ها نياز به كسی هست كه انسان را در گذر از آن‌ها همراهی كند مشاوره در اين زمينه بايد توسط متخصص دين و مذهب انجام شود بسياری از مسائل و مشكلاتی كه آن‌‌ها را از يك منظر رفتاری و روانی قبول می‌كنيم، مشكل اعتقادی هستند. در چنين مشكلات اعتقادی، بايد به يك مشاور مذهبی تخصصی‌تر مراجعه و مشاوره كرد.

نوبت گیری آنلاین

 

مشاور اقتصادی

 

مشاور مالی و اقتصادی درواقع فردی است که به افراد حقیقی و حقوقی کمک می‌کند تا بهتر بتوانند سرمایه خود را مدیریت کنند. این نوع از مشاوران عمدتا به صورت حرفه‌ای به ارائه توصیه‌هایی در زمینه سرمایه گذاری، بیمه، مسکن، تامین مالی جهیزیه و دانشگاه، بازنشستگی و و دیگر هزینه‌های مربوط به امور خانواده می‌پردازند. وظایف مشاوراقتصادی به این صورت است که باید بر اساس اهداف و نیازهای مالی افراد به آنها پیشنهادات مفید و کاربردی بدهد.

نوبت گیری آنلاین

 

مشاوره حقوقی

 

مشاور حقوقی کسی است که به واسطه‌ی دانش خود نسبت به قوانین،اصول و خدمات حقوقی می‌تواند به شرکت‌ها و افراد در زمینه‌های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد. در زمینه مسائل حقوقی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی مشورت با یک مشاوره حقوقی امری ضروری است. چنین فردی با تسلط به قوانین و تجربه‌ای که دارد کمک می‌کند تا افراد انتخاب‌های درستی داشته باشند و از ورود خسارت به آن‌ها جلوگیری می‌کند .

نوبت گیری آنلاین

 

درمانگر اعتیاد

 

درمانگر اعتیاد اصطلاحی آشنا برای بسیاری از مردم است، به ویژه برای افرادی که از اثرات و عوارض روانی سوءمصرف مواد مخدر آگاهی دارند. روانپزشک ترک اعتیاد تخصصی است که ارتباط تنگاتنگی با بازپروری اعتیاد و دیگر گونه‌های روان‌درمانی دارد درمانگر ترک اعتیاد را می‌توان متخصصی تعریف کرد که در زمینه روانپزشکی، ارزیابی و تشخیص اختلال‌های روانی، رفتاری و سوءمصرف مواد مخدر از دانش و مهارت بالایی برخوردار است. درمانگر اعتیاد در اصل به درمان بیماران دچار مشکلات روانی می‌پردازد که داروهایی مانند داروهای ضدروان‌پریشی و ضدافسردگی را برای غلبه بر ناراحتی‌های زمینه‌ای مصرف می‌کنند.

نوبت گیری آنلاین

 

مشاوره فردی ( مهارتهای ده گانه زندگی )

 

مهارت های زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. هر قدر مهارت های زندگی فردی بالاتر باشد، او بهتر می تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش آمده را برطرف کند . مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می توان مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهدو از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند . سازمان بهداشت جهانی مهارت های دهگانه ای را معرفی کرده است که هر کس باید این توانایی ها را برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق کسب کند.

نوبت گیری آنلاین

تاحالا شده که عزیزت ناراحت باشه و تو نتونی دلداریش بدی؟
شده تا حالا همش تو روابط کاریت یا دوستان دچار سوءتفاهم بشی؟
شده تا حالا دوست داشته باشی با درخواست دوستت مخالفت کنی اما نتونی؟
شده تا حالا تو دوراهی گیر کنی و ندونی دقیقاً چه تصمیمی بگیری؟
تا حالا اینجوری بوده که دوست داشته باشی تو تمام مسائل و مشکلات زندگی از یک راه حل استفاده کنی اونم قهر باشه یا داد کشیدن و شکستن وسیله ها باشه؟
اگر ما مهارت های زندگی رو یاد بگیریم توی روابطمون میتونیم بهتر عمل کنیم و زندگی فردیمون به رضایت بیشتری داشته باشیم.
مهارت هایی مثل خودآگاهی همدلی مدیریت استرس مدیریت هیجان حل مسئله و تصمیم گیری تفکر خلاق تفکر نقاد اعتماد به نفس عزت نفس و جرات مندی. پس ادامه را ببین …

 

 

مهارت خودآگاهی

مهارت خودآگاهی به ما کمک میکنه نقاط ضعف و قوت خودمون، خواسته ها و ترس هامون، طرز فکر و احساسات مون و باورها و ارزش‌ها مون رو بهتر بشناسیم تا بتونیم زودتر اهداف خودمون رو تو زندگی پیدا کنیم

مهارت همدلی

مهارت همدلی یعنی اینکه بتونیم مسائل و مشکلات دیگران رو حتی وقتی که تو اون شرایط نیستیم درک کنیم و به اونها احترام بگذاریم این مهارت باعث میشه تا به دیگران توجه بیشتری داشته باشیم و اونها رو دوست داشته باشیم و خودمون هم مورد توجه و دوست داشتن دیگران قرار بگیریم تا بتونیم رابطه دو طرفهه دوستی یا رابطه اجتماعی نزدیکی با دیگران داشته باشیم

مهارت ارتباط موثر و روابط بین افراد

یکی از مهارت های ضروری انسان‌هاست که باعث می‌شود ارتباطی درست و عاری از سوء تفاهم و سوء برداشت با دیگران داشته باشیم

مهارت مقابله با استرس

وقتی ما تحت شرایط استرس زای زندگی قرار می‌گیریم دو تا حالت برامون پیش میاد یا باعث میشه ما رشد و پیشرفت کنیم یا مجموعه ای از علائم جسمی مثل سردرد تپش قلب و جوش های پوستی پیدا میکنیم یا علائم شناختی مثل اشکال و اختلال در توجه تمرکزمون ایجاد میشه و فراموشکار میشیم یا مدام تصمیمات اشتباه میگیریم یا علائم هیجانی مثل غم دلشوره و نگرانی ترس رو تجربه میکنیم وقتی این حالت برامون پیش میاد که اون موقعیت با توانایی های ما متناسب نیست یا مدیریت زمان بلد نیستیم و برنامه ریزی های اشتباهی انجام میدیم که بهش میگن عوامل بیرونی باعث این مشکل شده بعضی وقتا عوامل درونی مثل تیپ شخصیتی ما یا باورهای اشتباه ما باعث ایجاد این حجم از استرس میشه کمک یه روانشناس خوب میتونیم این مشکل ها رو شناسایی و حل کنیم

مهارت مدیریت هیجان

بخشی از وجود ما احساسات هست که یک امر طبیعی محسوب میشه این احساسات می‌تونه مثبت باشه مثل غرور شادی و هیجان زدگی و آرامش یا منفی باشه مثل عصبانیت ترس حسادت نگرانی و غم.
در طول روز اتفاقات متفاوت احساسات مختلفی را در ما ایجاد می‌کند،یه اتفاق مشترک بین دو نفر میتونه احساسات متفاوتی در ما ایجاد کنه که این احساسات روی رفتار و طرز فکر ما تاثیر مثبت یا منفی میذاره و ما با یاد گرفتن این مهارت میتونیم احساسات خودمون رو مدیریت کنیم و چالش کمتری رو در طول روز تجربه کنیم

مهارت حل مسئله و تصمیم گیری

یاد گرفتن این مهارت به ما کمک می کنه تو موقعیت های دشوار و سخت زندگی تفکر منطقی داشته باشیم و هیجانی و احساسی تصمیم نگیریم و بهترین راه حل رو برای مقابله با تجارب استرس زای زندگی مون انتخاب کنیم

مهارت تفکر خلاق

این مهارت به ما کمک می کنه مسائل رو فرای آنچه تا به حال دیده ایم ببینیم در حقیقت توانایی خلاقیت ایده ها و راه حل های جدید به ما میدهد موانعی بر سر راه ما وجود دارد مثل تعصبات فرهنگی، کمال گرایی و ترس از نتیجه کارمان یا ترس از قضاوت دیگران که باید با کمک مشاور این موانع رو از بین ببریم

مهارت تفکر نقادانه

این متن آزمایشی است این متن آزمایشی است این متن آزمایشی است این متن آزمایشی است  و …

نوروفیدبک

 

نوروفیدبک چی هست؟
یکی از جدیدترین شیوه های درمان اختلالات عصبی هستش روشی که یاد می گیریم چطوری امواج مغزی یا فعالیت‌هایی که در مغز ما به صورت غیر ارادی انجام می شه رو کنترل کنیم و بدون مصرف دارو زندگی سالم تری داشته باشیم.
در این روش هیچ نوع سیگنال وارد مغز نمیشه بلکه سیگنالهای مغز دریافت میشه درست مثل آینه که به هم ریختگی های ظاهریمون رو به ما نشون میده، سیگنال ها یا فعالیت های مغز رو به خود مغز نشون میده و باعث خودتنظیمی مغز میشه.
در حقیقت نوروفیدبک کسب مهارت در خود تنظیمی مغز هستش که باعث تقویت خودآگاهی می شه و طی جلسات منظم ۲۰ تا ۴۰ جلسه از طریق شرطی سازی عاملی باعث بهبود مشکلاتی مثل بیش فعالی، کمبود توجه، پرخاشگری، اختلالات خواب، افزایش حافظه و تمرکز مخصوصا قبل از کنکور، اضطراب، بعضی از انواع افسردگی ها و ارتقاء کیفیت عملکرد ذهنی مدیران.

نوبت گیری آنلاین

 

 

انواع تست های روانشناختی و روان سنجی

 

روانشناسان برای داشتن تشخیص صحیح و انتخاب روش درمانی موثر از انواع تست های روانشناسی و روانسنجی استفاده می کنند این تست ها به کمک روانسنج انجام شده و روانشناس به تحلیل و تفسیر آن ها می پردازد . از تست های روانشناختی برای بسیاری از مسائل مورد استفاده قرار می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به تست های شخصیت شناسی ، تست های روانشناسی کودک و تست های ارزیابی کودکان ، تست های روانشناسی ازدواج ، تست های شغلی واجتماعی ، تست هوش و تست مشکلات رفتاری و … اشاره کرد .

نوبت گیری آنلاین

 

تست پایه نوروفیدبک

بیس لاین تست پایه و  اولیه ای است جهت ارزیابی و تشخیص مشکلات احتمالی فرد مثل؛ افسردگی،اضطراب،بیش فعالی، مشکل در حافظه، توجه و تمرکز و …

تست نئو

یکی از معتبر ترین و پرکاربرد ترین تست های شخصیت شناسی مناسب برای زوجهای پیش از ازدواج است که پنج ویژگی اصلی شخصیت انسان شامل روان رنجوری یا عصبیت، برونگرایی، گشودگی به تجربیات جدید، موافق بودن و وظیفه شناسی را می‌سنجد.
زمان تعیین شده یک ساعت می باشد.

تست میلون

تست میلون (پرسشنامه چندمحوری میلون) براساس نظریه تکاملی میلون طراحی شده است. نظریه میلون یکی از چندین نظریه شخصیت شناسی در علم روانشناسی است . آزمون میلون که خیلی‌ها آن را به عنوان تست میلون ازدواج می‌شناسند ابزاری است که برای ارزیابی ۲۴ اختلال شخصیتی و سندرم‌های بالینی در بزرگسالان توسط روانشناسان و روانپزشکان به کار گرفته می‌شود. این تست دامنه گسترده‌ای از اطلاعات مربوط به شخصیت، سازگاری هیجانی و نگرش مراجعان را می‌سنجد مخاطبان آن افراد بالای ۱۸ سال و دارای توانایی خواندن می باشد.
مدت زمان تعیین شده یک ساعت می باشد.

تست ام ام پی آی

تست ام ام پی آی یکی از بهترین ابزارهای روانشناسان بالینی و پر استفاده ترین ابزار سنجش و غربالگری بیماری های روانی است.  این تست جزو معروف ترین تست روانشناسی های دنیا است که نیاز است نتایج آن توسط روانشناسان متخصص تفسیر و تشریح شود.این تست روانشناسی برای افرادی است که نیاز است از لحاظ مشکلات و اختلالات شخصیت مورد بررسی قرار گیرند از این رو این تست در مراکز روانشناسی کاربرد زیادی دارد . این تست روانشناسی پس از انجام، ابعاد شخصیتی فرد مورد نظر را مشخص می کند و ویژگی های رفتاری او را به دست می دهد. از کاربرد های مهم این تست روانشناسی، استفاده نتایج آن در گزینش برای مشاغل مهم و خاص. ازدواج و همچنین شناسایی اختلال شخصیت، اختلال ویژگی های رفتاری و اختلالات روانی می‌باشد.

زمان این تست حداکثر دو ساعت است.

 

پرسشنامه سازگاری نیازهای اساسی گلاسر

یک ابزار برای ارزیابی شدت نیازهای اساسی ما شامل نیاز به بقا و زنده ماندن، نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به آزادی، نیاز به قدرت و پیشرفت و نیاز به تفریح. وقتی که نیازهامون رو بشناسیم می تونیم تشخیص بدیم وقتی احساس ناخشنودی، نارضایی و ناراحتی می کنیم کدام یک از نیازهامون ارضا نشده و وقتی احساس خوشبختی می کنیم کدام نیازمون ارضا شده.
مدت زمان لازم ۱۰ دقیقه می باشد.

 

تست رورشاخ

این آزمون برای بررسی ویژگی های شخصیتی یک فرد با عملکرد عاطفی وی کاربرد دارد.
مدت زمان تعیین شده یک ساعت و نیم می باشد.

 

تست وکسلر بزرگسال

جهت ارزیابی توانایی های متفاوت افراد در دامنه سنی ۱۶ سال و بالاتر کاربرد دارد که علاوه بر بهره هوشی کلی بهره هوش کلامی و بهره هوش عملی را اندازه گیری می کند.
مدت زمان تعیین شده دو ساعت می باشد.

 

تست وکسلر کودکان

جهت سنجش بهره هوش کودکان در زمینه منطق و استدلال و همچنین سنجش هوش کلامی و عملی در رده سنی ۸ تا ۱۶ سال را می سنجد.

 

تست کتل cattell

یکی از آزمون های شخصیت شناسی مشهور دنیا است که ۱۶ فاکتور اصلی شخصیت شامل مردم آمیزی مردم گریزی، باهوش کم‌هوش، پایداری هیجانی ناپایداری هیجانی، سلطه استیلا، اطاعت تسلیم، سرزندگی دلمردگی، خلق استوار و خلق وابسته، جسور ترسو، حساسیت های هیجانی زمختی رشد یافتگی، شکاک زودباور، خیالپرداز اهل عمل، ظرافت کاری سادگی بی ظرافت، بی اعتمادی اضطراب آمیز اعتماد توام با آرامش را مشخص میکند
مدت زمان تعیین شده یک ساعت می باشد.

 

تست TAT

این تست شامل تعدادی تصویر است که برخی از صاعقه ها هیجان ها احساسات عقده ها و تعارضات بارز شخصیت را مشخص میکند.
زمان تعیین شده یک ساعت و نیم می باشد.

 

کاربرگهای طرحواره درمانی

این پرسشنامه ابزار اولیه برای شناسایی ریشه های رفتاری دوران کودکی طرحواره هاست در آن آزمودنی یا پاسخ دهنده به پدر و مادر خود را به طور جداگانه بر اساس نوع رفتاری که با وی داشته‌اند در یک مقیاس خواص رتبه بندی می کند این ابزار دارای ۱۷ مقیاس است:
محرومیت هیجانی، رها کردن، بی اعتمادی، بدرفتاری، نقص و شرم، شکست، وابستگی، بی کفایتی، آسیب پذیری در مقابل ضرر یا آسیب، خودِ تحول نایافته، گرفتار و اطاعت،  ایثار، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه، استحقاق، بزرگ منشی، خویشتن داری و خود انضباطی ناکافی، پذیرش جویی، جلب توجه، منفی گرایی، بدبینی و تنبیه.

هرکدام از این مقیاس ها روشهای محتمل برای هر یک از طرح واره های ناسازگار را نشان می‌دهد.
مدت زمان تعیین شده یک ساعت می باشد.

 

وقت مشاوره میخوای ؟

تماس با همیار مشاور و انتخاب مشاور

تخصص هر مشاور متفاوته . یه زنگ به شماره 09170544091 بزن، کامل راهنماییت میکنن

تماس با پذیرش و گرفتن نوبت مشاوره

روزهای حضور هر مشاور متفاوته . تماس بگیر میگم برات

شماره پذیرش (جهت نوبت گیری) :  09174775217

اگه پیشنهادی یا گله ای دارین در خدمتیم

شماره شکایات و پیشنهادات:  09372029882